دانش آموز کم سن و سال تبریزی عنوان دار مسابقات علمی ریاضی
دانش آموز کم سن و سال تبریزی عنوان دار مسابقات علمی ریاضی
محمدرضا تیزفهم دانش آموز 8 ساله تبریزی است که با علاقه و جدیت توانسته با سن و سالی کم عنوان دار مسابقات علمی ریاضی در سطح بین المللی باشد و دیپلم افتخار کسب کند.

محمدرضا تیزفهم دانش آموز ۸ ساله تبریزی است که با علاقه و جدیت توانسته با سن و سالی کم عنوان دار مسابقات علمی ریاضی در سطح بین المللی باشد و دیپلم افتخار کسب کند.
به گزارش آذرپرس ؛ ” شایسته دریافت دیپلم افتخار هجدهمین دوره مسابقه چالش بین المللی ببراس در علوم رایانه و تفکر رایانشی”، “دیپلم افتخار سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی ریاضیات کانگورو در ایران ۱۴۰۰″ و” دیپلم افتخار دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی ریاضیات کانگورو در ایران ۱۳۹۹″، این عناوین در کارنامه علمی دانش اموز ۸ ساله تبریزی ثبت شده که استعداد ویژه ای در موسیقی دارد و با علاقه ی زیادی که به محاسبات سریع ریاضیات و چرتکه دارد می خواهد در تمام مسابقات ریاضی جهان شرکت کند و رکورد شکن باشد.

این دانش آموز با استعداد و موفق تبریزی با داشتن سن کم تلاش و پشتکار ستودنی در تحصیل علم و هنر از خود نشان داده است و در مصاحبه تفصیلی با این نوجوان بیشتر با خصوصیت و روش های موفقیت ایشان آشنا می شویم.

خودتان را معرفی کنید. در کدام مدرسه تحصیل می کنید. چندسال دارید؟

سلام. من محمدرضا تیزفهم هستم. ۸ ساله. در دبستان شهیدعظیم پوران تبریز درس می خونم.

چه عواملی را در موفقیت تحصیلی خودتان دخیل می دانید؟

پیگیری های پدر ومادر و تلاشهای خودم

معلمان زیادی هستند که احتمالا نوع رفتار، اطلاعات و نحوه تدریس شان برای شما الهام بخش بوده است. می توانید برخی از آنها را نام ببرید؟

معلم کلاس دوم خانم هاجر مهتابی و استاد موسیقی آقای نوید پیرمحمدی

 

شما علاوه بر تحصیل کمی هم در ارتباط با دیگر علایق و فعالیت هایتان صحبت کنید و اینکه برنامه خودت برای آینده چیست؟

من علاقه زیادی به موسیقی در رشته سنتورنوازی دارم و خیلی جدی این رشته رو ادامه میدم. و علاقه زیادی به محاسبات سریع ریاضیات و چرتکه دارم که این رشته رو هم به شکل جدی ادامه می دهم.

برنامه ای که برای آینده در نظر دارم ادامه تحصیل تا رشته دندانپزشکی هست تا بتونم به همه خدمت کنم و برای قشر کم درآمد جامعه به صورت رایگان کمک کنم تا هیچ فرد فقیری مشکل خرابی دندان نداشته باشه. و اینکه رشته موسیقی رو تا جایی ادامه بدم که بتونم به درجه استادی برسم و این هنر رو به دیگران یاد بدم.

 

برنامه ی روزانه تان بیشتر به چه موضوعاتی اختصاص می دهید؟

تمرین موسیقی- تمرین محاسبات ریاضی با چرتکه- مرور درسها و انجام تکالیف و بازی های مختلف

رابطه شما با دوستانتان چگونه است؟

به خاطر شرایط بیماری کرونا ارتباطم با دوستانم خیلی کم شده و فقط می توانم با پسرعمه ام که تقریبا همسن من هست ارتباط داشته باشم و بازی کنم.

استفاده شما از دنیای مجازی و بازی های رایانه ای چه میزان می باشد؟

من بازیهای رایانه ای انجام نمی دهم. فقظ با گوشی مادرم روزانه نهایتا نیم ساعت بازی های مناسب سن خودم را انجام می دهم و تلوزیون هم تماشا می کنم و کتابهای داستان می خوانم.

دوست دارید در سیستم آموزشی کشور خودتان تحصیل کنید یا سیستم آموزشی خاصی را دوست دارید و برای آن چه برنامه ای در نظر گرفته اید؟

در سیستم آموزشی کشور ما در خواندن بعضی از درسها اجبار وجود دارد. من دوست دارم درسهایی که قرار است در مدرسه بخوانم انتخابی باشد. یعنی نسبت به علاقه دانش اموز درسها خوانده شود. و دوست دارم درسها بیشتر به شکل عملی باشد نه فقط خواندن کتابهای درسی.

مثلا در کشور فنلاند آموزش به این شکل هست. من خیلی دوست دارم این نوع درس خواندن را تجربه کنم ولی در کشور ما اینطور نیست.

اگر امکانش فراهم شود دوست دارم تحصیل در کشورهای پیشرفته را هم تجربه کنم.

دانش آموز کم سن و سال تبریزی عنوان دار مسابقات علمی ریاضی

میزان فعالیت های بدنی و ورزش خود را چگونه ارزیابی می کنید؟

من قبلا ورزش اسکیت و شنا انجام می دادم. ولی بعد از بیماری کرونا این ورزشهارو کنار گذاشتم. و در کل دیگه ورزش نمی کنم فقط گاهی دوچرخه سواری می کنم.

و سخن پایانی تان؟

ای کاش مدیران مدارس دولتی مانند بعضی ازمدیران مدارس غیرانتفاعی به پیشرفت دانش آموزان و رتبه های علمی شان ارزش بدهند و تشویقشون کنند.

دانش آموز کم سن و سال تبریزی عنوان دار مسابقات علمی ریاضی